Čiernohronská železnice
Dominanty Slovenska
- Zušlechtěno ryzím žlutým a růžovým zlatem
- Nejvyšší kvalita ražby
- Působivý průměr 45 milimetrů
- Certifikát autentičnosti
Tato medaile, která je zušlechtěna dvěmi kovy, je věnována jednomu z nejobdivovanějších skvostů slovenské historie – Černohronská železnice.
Numismat je zušlechtěn ryzím žlutým zlatem (999/1000) a ryzím zlatem růžovým. Je zpracována v nejvyšší kvalitě ražby a ražena je speciálním leštěným razidlem. Díky velkorysému průměru medaile (45 milimetrů) vyniknou i ty nejmenší detaily
- Avers vyobrazuje lokomotivu železnice, erb Černého Balogu a na okruží název medaile
- Ústředním motivem reversu medaile jsou Tatry, které představují symbol Slovenské republiky spolu se svým charakteristickým Lomnickým štítem. Okruží reversu je doplněno o vyobrazení ornamentů čičmanské lidové architektury. Po stranách je zobrazena stylizovaná malba kohoutů.
S budováním Černohronské železnice se začalo v roce 1909 za účelem přepravy dřeva. S nástupem motorizace se přeprava přesunula na automobilovou dopravu, a jen díky nadšencům se železnice zachovala.
Objednávkou získáte:
- Záruku nejvyšší kvality ražby
- Numismat zušlechtěný ryzím a růžovým zlatem
- Certifikát autentičnosti
Objednejte si jedinečnou medaili věnovanou Černohronské železnici v kombinací dvou barev zlata.
- Kov:
- měď a zinek
- Zušlechtění:
- ryzí žluté a růžové zlato 999/1000
- Kvalita:
- nejvyšší kvalitě ražby
- Průměr:
- 45 mm
- Hmotnost:
- 35 g
- Země původu:
- Slovensko
K údolí řeky Černý Hron odnepaměti patřila těžba a zpracování dřeva jako hlavní zdroj obživy jejích obyvatel. Stále více se do popředí dostávala i myšlenka výstavby lesní železnice. Na přelomu 19. a 20. století se postupně začalo s výstavbou lesních železnic v mnoha částech Slovenska, a také v údolí Černého Hronu.
V současnosti ČHŽ jezdí denně během letní turistické sezóny, provoz je zajišťován na úseku trati z Chvatimechu do Černého Balogu, Vydrovské doliny a do Dobroči (celkem 19 km). Vozový park se skládá ze čtyř parních lokomotiv, pěti motorových lokomotiv a zrekonstruovaného motorového vozu.
V roce 1982 byla vyhlášena národní kulturní památkou Slovenska. Tento světový unikát – vlak procházející fotbalovým hřištěm, je pouze v Černém Balogu. Nachází se v Banskobystrickém kraji, okres Brezno.
Tato medaile, která je zušlechtěna dvěmi kovy, je věnována jednomu z nejobdivovanějších skvostů slovenské historie – Černohronská železnice.
Numismat je zušlechtěn ryzím žlutým zlatem (999/1000) a ryzím zlatem růžovým. Je zpracována v nejvyšší kvalitě ražby a ražena je speciálním leštěným razidlem. Díky velkorysému průměru medaile (45 milimetrů) vyniknou i ty nejmenší detaily
- Avers vyobrazuje lokomotivu železnice, erb Černého Balogu a na okruží název medaile
- Ústředním motivem reversu medaile jsou Tatry, které představují symbol Slovenské republiky spolu se svým charakteristickým Lomnickým štítem. Okruží reversu je doplněno o vyobrazení ornamentů čičmanské lidové architektury. Po stranách je zobrazena stylizovaná malba kohoutů.
S budováním Černohronské železnice se začalo v roce 1909 za účelem přepravy dřeva. S nástupem motorizace se přeprava přesunula na automobilovou dopravu, a jen díky nadšencům se železnice zachovala.
Objednávkou získáte:
- Záruku nejvyšší kvality ražby
- Numismat zušlechtěný ryzím a růžovým zlatem
- Certifikát autentičnosti
Objednejte si jedinečnou medaili věnovanou Černohronské železnici v kombinací dvou barev zlata.
Specifikace
- Kov:
- měď a zinek
- Zušlechtění:
- ryzí žluté a růžové zlato 999/1000
- Kvalita:
- nejvyšší kvalitě ražby
- Průměr:
- 45 mm
- Hmotnost:
- 35 g
- Země původu:
- Slovensko
K údolí řeky Černý Hron odnepaměti patřila těžba a zpracování dřeva jako hlavní zdroj obživy jejích obyvatel. Stále více se do popředí dostávala i myšlenka výstavby lesní železnice. Na přelomu 19. a 20. století se postupně začalo s výstavbou lesních železnic v mnoha částech Slovenska, a také v údolí Černého Hronu.
V současnosti ČHŽ jezdí denně během letní turistické sezóny, provoz je zajišťován na úseku trati z Chvatimechu do Černého Balogu, Vydrovské doliny a do Dobroči (celkem 19 km). Vozový park se skládá ze čtyř parních lokomotiv, pěti motorových lokomotiv a zrekonstruovaného motorového vozu.
V roce 1982 byla vyhlášena národní kulturní památkou Slovenska. Tento světový unikát – vlak procházející fotbalovým hřištěm, je pouze v Černém Balogu. Nachází se v Banskobystrickém kraji, okres Brezno.